Naast de Twin Towers en WTC-7 is op 9/11 ook WTC-6 grotendeels ingestort. Wist je dat in de kluis onder het WTC-6 200.000 ton goud lag dat de Federal Reserve de dag na 9/11 had moeten terugsturen naar China? Die kluis was op de ochtend van 11 september 2001 al geleegd en het goud was spoorloos verdwenen. Ook de transportdocumenten zijn verdwenen, net als de boekhouding op het Pentagon en de neergestorte vliegtuigen. Zo vonden er op 9/11 talloze vreemde zaken plaats, die veel mensen niet (meer) weten. En die in ieder geval niet stroken met het officiële verhaal. Hieronder 9 feiten op een rij.
1. Militaire oefeningen van terroristische aanslagen met vliegtuigen
Ole Dammegard, die tal van terroristische aanslagen onderzocht, ontdekte dat er vaak voorafgaand aan of op de dag zelf, een simulatie-oefening plaatsvindt voor precies het type aanslag, op precies dezelfde locatie waar de daadwerkelijke aanslag zal plaatsvinden. Door één of meerdere simulatie-oefeningen samen te laten vallen met de daadwerkelijke aanslag, kan men deze ongemerkt voorbereiden. Achteraf is het dan onduidelijk welk aspect wel of niet onderdeel is geweest van de oefening of de daadwerkelijk aanslag.
Ook op 11 september 2001 waren er ‘toevallig’ talloze (militaire) oefeningen, onder andere van een ‘potentiële’ terroristische aanslag waarbij vliegtuigen gebruikt zouden worden. Uit deze lijst blijkt dat er op de dag van de aanslag maar liefst 22 van dergelijke oefeningen plaatsvonden die gerelateerd waren aan de aanslagen op 9/11. Zoals het Pentagon die een oefening hield waarbij een dolend vliegtuig in een van zijn gebouwen zou storten.
2. Ruim twee biljoen dollar verdwenen
Op maandag 10 september 2001 hield minister van Defensie Donald Rumsfeld een toespraak namens het Pentagon. Hij zei onder andere: “Onze financiële systemen zijn tientallen jaren oud. Volgens sommige schattingen kunnen we 2,3 biljoen dollar (2.3 trillion in het Engels) aan transacties niet volgen. We kunnen geen informatie uitwisselen van verdieping tot verdieping in dit gebouw, omdat het is opgeslagen op tientallen technologische systemen die ontoegankelijk of niet-uitwisselbaar zijn.”
Dat is 2.300.000.000.000 dollar en dat bedrag was zo’n 7,7 maal het jaarlijkse budget van 300 miljard dollar, als we uitgaan van hetgeen hij even later in de toespraak zei: “Als we maar 5 procent van het jaarlijkse budget kunnen besparen, dan zouden we zo’n 15 miljard tot 18 miljard dollar vrijmaken om van de bureaucratie naar het slagveld over te hevelen.” Hij stelde bovendien: “Er is een mythe, een soort legende, dat geld dit gebouw binnenkomt en verdwijnt, als een fel licht in een zwart gat, om nooit meer gezien te worden.”
Toevallig is dat precies wat een dag later met de aanslag op het Pentagon op 11 september 2001 gebeurde, toen de financiële afdeling met accountants, boekhouders en budgetanalisten getroffen werd. In het evaluatierapport stelde de legerafdeling dat men geen “op zichzelf staand” financieel overzicht over 2001 heeft kunnen publiceren vanwege “het verlies van personeel voor financieel management tijdens de terroristische aanval van 11 september.”
3. Handel met voorkennis
Dat bepaalde partijen voorkennis hadden van de toen op handen zijnde aanslag, bleek mede uit het feit dat op de dagen voor de aanslagen, meer dan tienmaal zoveel put-opties werden verhandeld op American Airlines (AA), United Airlines (UAL) en Boeing dan normaal. De koper van zo’n put-optie koopt het recht om gedurende een bepaalde looptijd een hoeveelheid aandelen tegen een van tevoren afgesproken bedrag te verkopen. Toen Wall Street op 17 september 2001 de aandelenbeurs weer heropende, waren de aandelen van American Airlines en United Airlines zo’n 39-42 procent gedaald. Als gevolg daarvan waren de put-opties voor AA, UAL en Boeing in waarde omhoog geschoten. Deze enorme piek was volgens analisten een teken van handel met voorkennis.
4. De kluis onder het WTC was leeg na 9/11
Kurt Sonnenfeld werkte als Director of Broadcast Operations voor de Federal Emergency Management Agency (FEMA) en werd op 11 september 2001 naar Ground Zero gestuurd om de gevolgen van de aanslagen op video vast te leggen. Die dag zijn naast de twee hoogste torens (World Trade Center-1 en 2) ook WTC-7 en WTC-6 (grotendeels) ingestort en uitgebrand. Tevens waren de ondergrondse lagen onder WTC-6 en 7 die met elkaar in verbinding stonden, voor het grootste gedeelte vernietigd, nog vóórdat het tweede vliegtuig in de tweede toren zou vliegen. In een holle ruimte stuitte hij op een openstaande kluis, die vóór de aanslagen geleegd moet zijn, omdat WTC-6 op 11 september 2001 binnen 12 minuten geëvacueerd was nadat het eerste vliegtuig in de noordelijke toren was gevlogen. Bovendien waren de straten vanaf dat moment versperd met brandweerauto’s en politieauto’s, terwijl er een of meerdere vrachtwagens nodig zouden zijn geweest om de inhoud van de kluis, met een omvang van 15 x 15 meter, af te voeren. Sonnenfeld verdween met de videobanden en woont nu in ballingschap in Argentinië, waar hij zijn boek “El Perseguido” (De achtervolgde) schreef.
5. Documenten voor goudtransport van 200.000 ton goud verdwenen
De getuigenverklaring van Kurt Sonnenfeld houdt verband met het verhaal van de Trillion dollar-rechtszaak (Biljoen – Ned.). De Federal Reserve was namelijk verplicht om op 12 september 2001 (de dag na 9/11) 200.000 ton goud* terug te sturen naar China. Dit goud was vanaf 1934 door de Aziatische Dragon-families uitgeleend aan het westen; destijds een enorme lading goud van 7 volle tankerschepen die werd verscheept naar de Federal Reserve Bank in de VS.
Toen in 1994 de eerste termijn afliep wilden de Dragon-families hun goudvoorraad terugkrijgen, maar de weigering van het westen leidde tot de Trillion dollar-rechtszaak van Neil Keenan, die woordvoerder van de Aziatische Dragon-families was. Hij beweerde dat het Internationaal Gerechtshof in Den Haag had besloten dat minimaal 200.000 ton goud uiterlijk op 12 september 2001 naar Azië teruggestuurd moest worden. Dit goud lag opgeslagen in de kluis onder het WTC en is sinds de aanslagen spoorloos verdwenen.
Cantor Fitzgerald Securities, het bedrijf dat de verscheping, de verzekerings- en transportpapieren regelde, zat in een van de kantoorruimtes van de noordelijke toren van de Twin Towers. Alle 658 werknemers zijn tijdens de aanslag om het leven gekomen en alle documenten van het transport zijn verdwenen. Andere documenten van de Treasure Policy met betrekking tot deze zending, lagen in WTC-7 en nadat ook dat gebouw ingestort was, zijn ook deze documenten vernietigd.
*) De Triljoen dollar-rechtszaak had betrekking op in totaal 415 metrische ton goud, die de Aziatische Dragon-families aan de Federal Reserve hadden uitgeleend in ruil voor obligaties met een zeer hoge nominale waarde, variërend van 100.000 tot 100 miljoen dollar per obligatie. Uit deze zaak blijkt ook dat het slechts een fractie van het beschikbare goud als onderpand van de officiële financiële markt in omloop is gebracht en er parallel een zwart bancair systeem bestaat.
6. Geen spoor van het neergestorte vliegtuig of passagiers
Op 9/11 zijn volgens het officiële verhaal vier vliegtuigen neergestort, maar de vliegtuigcrash in Pennsylvania was de eerste ter wereld zonder een spoor van het vliegtuig of de slachtoffers. Volgens de officiële lezing hadden enkele inzittenden de kapers van United Airlines-vlucht 93 overmeesterd, toen het vliegtuig als gevolg van een worsteling in een weiland in Pennsylvania is neergestort.
Op de plek van de crash was echter geen spoor van het vliegtuig of inzittenden terug te vinden. Het enige wat op de aangewezen plek te zien was, was een grote krater in een weiland. Het vliegtuig, de passagiers en bagage waren simpelweg in rook opgegaan. Noch de motoren, noch delen van de vleugels, vliegtuigromp, vliegtuigstoelen, koffers, tassen of andere bagagestukken zijn op deze plek gevonden. Het is de eerste vliegtuigcrash ter wereld waar helemaal niks van gevonden is. Geen enkele lichaamsresten, niks, nada, noppes …
…behalve… de vluchtrecorder. Die is op wonderbaarlijke wijze wel gevonden en de opnames op die recorder ondersteunen ‘uiteraard’ het officiële verhaal.
7. Geen vliegtuigdelen bij het Pentagon
Ook van de vliegtuigcrash op het Pentagon wordt geen enkel vliegtuigonderdeel teruggevonden. Een verslaggever staat voor het brandende Pentagon waar zojuist het vermeende vliegtuig naar binnen gevlogen is. Hij zegt (in een door Youtube verwijderde video): “Ik keek naar het enorme gapende gat dat in het Pentagon geslagen is. Van dichtbij observeerde ik dat er geen bewijs is dat er ergens in de buurt van het Pentagon een vliegtuig neergestort is. Het enige dat je kunt zien, is dat deel van het Pentagon dat is ingestort. De enige brokstukken die zijn achtergebleven zijn klein genoeg dat je ze met je hand kunt oppakken. Er zijn geen grote staartdelen, geen vleugeldelen, vliegtuigmotor, niks van dat alles.”
Uit de reconstructiebeelden is duidelijk te zien dat de spanwijdte van het vermeende vliegtuig veel breder is dan het inslaggat in het Pentagon. Bovendien stellen velen piloten, verenigd in Pilots for 9/11 Truth, dat het onmogelijk is dat een vliegtuig zo laag, met díe snelheid en onder díe hoek het gebouw in had kunnen vliegen. In dat geval hadden op zijn minst de vleugels en motoren af moeten breken en waren dan vóór het gebouw terecht gekomen.
1 Het inslaggat in het Pentagon is niet eens groot genoeg voor de romp van het vermeende vliegtuig. 2 Deze simulatiebeelden laten de spanwijdte van het vliegtuig zien. 3 Volgens de afmetingen hadden de vleugels en motoren af moeten breken en voor het gebouw terecht moeten komen.
8. Instorten Twin Towers als gevolg van vliegtuigcrashes is fysiek onmogelijk
John Lear maakt deel uit van Pilots for 9/11 Truth en heeft als piloot gedurende zijn 40-jarige carrière in ongeveer 160 verschillende soorten vliegtuigen gevlogen en meer dan 19.000 vlieguren gemaakt. Hij geeft in een ‘verklaring onder ede’ aan dat de Twin Towers niet tegen de vlakte zijn gegaan doordat er vliegtuigen in vlogen.
“De Boeings 767 hebben de Twin Towers niet geraakt, zoals de regering, de media, de NIST (het National Institute of Standards and Technology die het onderzoeksrapport over de aanslagen schreef, red.) en de aannemers beweren,” aldus Lear. “Het op die manier neerstorten heeft niet plaatsgevonden, omdat het fysiek onmogelijk is. Zoals in het geval van vlucht UAL 175 die zich in de zuidelijke toren zou hebben geboord. Een echte Boeing 767 zou, vanaf het moment dat de neus de 14 inch stalen kolom raakt, zijn gaan tollen. Op het moment dat het vliegtuig de dikke stalen kolom van het gebouw raakt, zouden de verticale en horizontale staarten onmiddellijk zijn losgeraakt en op de grond zijn gevallen.”
Bij de botsing tegen het staal zouden de motoren hun vorm hebben moeten behouden. Ze zouden volgens Lear dan op de grond zijn gevallen en later in het puin van het ingestorte gebouw teruggevonden moeten zijn. “Het is niet mogelijk dat een groot deel van het vliegtuig de 14 inch (35,5 cm) stalen kolom op een hoogte van 37 voet boven de massieve kern van de toren is binnengedrongen zonder dat daarvan een gedeelte op de grond is gevallen.”
Uit onderstaande beelden van de constructie van de Twin Towers blijkt hoe massief het ‘harnas’ van dikke stalen balken was. Het is fysiek onmogelijk dat een aluminium vliegtuig deze constructie kan doorboren alsof het een zacht pakje boter was, hetgeen de gesimuleerde videobeelden van de aanslagen die viraal de wereld overgingen, ons wel willen doen geloven. In het header-beeld bovenaan dit artikel zie je een close-up van de stalen constructie, zoals tentoongesteld in het 9/11 Memorial Museum.
9. De dematerialisatie van de Twin Towers.
De meeste mensen denken dat de Twin Towers zijn ingestort, maar ze zijn in werkelijkheid grotendeels verpulverd en tot stofwolken vergaan. In een uitgebreide lezing licht Judy Wood stap voor stap toe wat er na 9/11 feitelijk te zien was in het puin van het WTC-complex. Ze vertelt op overtuigende wijze dat het onmogelijk is dat er zo weinig puin is overgebleven, als de torens daadwerkelijk ingestort zouden zijn zoals gemeld in de officiële lezing van de aanslagen.
Normaal gesproken houdt men bij een ingestort gebouw een berg puin over die ongeveer 1/3 van de oorspronkelijke hoogte is. De Twin Towers waren 415 meter hoog, dus had er een berg puin van ± 138 meter hoog over moeten blijven. De uitleg dat een groot deel van het puin in de ontplofte en ingestorte kelder terecht is gekomen, verklaart daarom nog steeds niet waarom er slechts 1,5 meter puin over is gebleven nadat de torens naar beneden waren gekomen. Vandaar de titel van haar boek: “Waar zijn de torens gebleven?”
Uit alles blijkt dat er een krachtig wapen is gebruikt om het staal en beton van de torens te verpulveren. Dit is ook te zien op de filmbeelden van het verdwijnen van de torens, waarbij de verticale stalen balken en horizontale betonnen vloerdelen in fracties van seconden tot een stofwolk zijn vergaan. Er zijn verschillende hypotheses over welk wapen, of combinatie van wapens zijn gebruikt om de Twin Towers neer te halen. Eén ding is echter met zekerheid te stellen: de officiële verklaring van wat er op 9/11 heeft plaatsgevonden kan niet kloppen.
Waarom is 9/11 nog steeds relevant?
Sinds 9/11 zijn er allerlei wetgevingen en surveillancen geïmplementeerd die zonder die aanslagen nooit geaccepteerd zouden zijn. De aanslagen hebben tot verschillende oorlogen geleid, zoals de Irak-oorlog en de oorlog in Afghanistan, die miljoenen slachtoffers hebben veroorzaakt. De politieke daders die op basis van leugens, zoals de ‘massavernietigingswapens in Irak’, dat land en de levens van vele Amerikaanse soldaten verwoest hebben, zijn nooit berecht.
De methodiek om door de inzet van terreur politiek beleid af te dwingen wordt nog steeds ingezet, zoals we dit ook hebben gezien tijdens de coronaplandemie. Het zijn grove mensenrechtenschendingen, vormen van massamoord en een bedreiging van democratische soevereine rechtsstaten, die op wereldschaal plaatsvinden. Door de verbanden te zien tussen deze aanslagen en het beoogde doel: meer controle, minder vrijheid en zelfbeschikkingsrecht, zijn we minder te manipuleren. Daarom is het van groot belang om ons te herinneren welke leugens ook na de aanslagen op 11 september 2001 zijn verkondigd en om ons bewust zijn wie deze leugens blijven herhalen.
In de aankomende editie nr. 36 van 9 september 2023 staat in De Andere Krant een artikel over de verbanden tussen 9/11 en de coronapandemie. Koop deze online of in de lokale winkel, of neem een (proef)abonnement.
Ontdek meer van Ellaster
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.