We zien bij succesvolle kunstenaars relatief veel Satanische symboliek in hun werk. Het is de energie van de angst, de dood en vernietiging. Het lijkt erop dat kunstenaars die doorbreken onderworpen zijn geweest aan het Monarch mind-control programma. Juist deze kunstenaars verkeren in de hoogste kringen.
Ik merk dat ik steeds gevoeliger word voor de energie rond: beelden, symbolen, geluiden, et cetera. Moderne kunst kan het hele scala van emoties prikkelen: inspireren, tot denken aanzetten, je in een andere staat brengen, of verwondering oproepen. Wanneer we kunst ‘goed’ vinden, worden we er door geraakt. Dat is denk ik ook de unieke eigenschap van een kunstwerk, dat het beroert, in welke zin dan ook.
Sinds ik me ervan bewust ben wat er achter de schermen plaatsvindt, valt het me op dat het Satanisme ook in de kunstwereld is doorgedrongen. Net zoals in de wereld van de popmuziek. Het lijkt er sterk op dat degene die in de kunstwereld doorbreken, geïnitieerd zijn door de Illuminati. Of onderdeel zijn van het Monarch mind-control programma. Je ziet dezelfde soort symboliek zoals we die ook in de popwereld zien. Sommige kunstwerken zijn directe verwijzingen naar Satanische rituelen of de verheerlijking van de dodencultus.
Kunstenaars die deze symboliek in hun kunst verwerken, kunnen blijkbaar rekenen op exposities in de grote musea en galeries. Hun werk bestaat (deels) uit duistere, perverse, schokkende en of Satanische verbeeldingen. Terwijl kunst die gaat over de verering en wonderen van het leven veel minder een podium krijgt. Juist deze kunst kan de trilling verhogen, mensen inspireren, bekrachtigen en de balans herstellen tussen mens en de natuur.
Om die reden besloot ik een aantal artikelen te schrijven over zowel het Satanisme in de kunst, als ook over kunst die een verheffende werking heeft. Vooral vanwege de energie die afstraalt van deze beelden. Omdat ik voel dat kunst zowel je trilling kan verlagen als verhogen.
Dat wil overigens niet zeggen dat kunstenaars die Satanische symboliek in hun werk gebruikt hebben, geen ander ‘inspirerend’ werk maken. Een deel van hun oeuvre kan absoluut de moeite waard zijn. Ik meen echter een algemeen patroon te herkennen dat kunstenaars die werk maken waarin Satanische symboliek verweven is, simpelweg op een groter podium kunnen rekenen. Het is goed om ons hiervan bewust te zijn. Het zijn veelzeggende uitingen van de huidige tijdsgeest. Tegelijkertijd is het tijd voor een nieuw tijdperk en nieuwe kunstvormen.
Wat is Satanische symboliek in kunst?
Het Satanisme is de geheime religie van de heersende elite. Zij menen macht en rijkdom te vergaren door (bloed)offers te brengen. Deze offers worden aan Baphomet, Moloch en andere goden gebracht. In hun rituelen gebruiken ze schedels en andere symbolen. Vermoedelijk zijn veel kunstenaars onderworpen aan MK-ultra mind-control, waarvan de monarchvlinder het symbool is. Deze symboliek zien we terug bij veel succesvolle kunstenaars*.
*) De grens tussen kunstenaar, fotograaf en ontwerper is vaak een grijs gebied. Elke creatieveling die autonoom werk maakt (zonder opdracht) kan gezien worden als een kunstenaar.
Satanische symboliek:
- Verering van dodencultus: schedels, botten.
- Lugubere beelden of scenes die verwijzen naar de dood, verminking en verwondingen.
- Symboliek die verwijst naar Satanische rituelen en offerpraktijken.
- Griezelclowns.
- (Monarch)vlinders.
- Baphomet, Moloch of uil-symboliek.
- Perverse seks met uitwerpselen en lichaamssappen.
- Kannibalisme en Spirit Cooking.
- Naakt met SM-bondage.
- Kooien of andere vormen van gevangenschap.
- Referenties naar pedofilie.
Zelfs het werk van een groot kunstenaar zoals Leonardo Da Vinci was beïnvloed door duistere krachten, gezien het groot aantal ontwerpen dat hij voor oorlogstuig gemaakt heeft. Zoals het machinegeweer hierboven afgebeeld. Bepaalde zijn betaalmeesters dat hij oorlogsmachines moest ontwerpen? Waarom zou een talentvol kunstenaar als Da Vinci hier anders zoveel tijd aan besteed hebben?
Marcel Wanders
Industrieel en interieurontwerper Marcel Wanders had een aantal jaren geleden een overzichtstentoonstelling in het Stedelijk Museum in Amsterdam. Bij de ingang van deze tentoonstelling hing een portret van Marcel Wanders waarbij hij als een vlinder tegen de wand geprikt was. Met daaronder de titel: “Grote vleugelloze vlinder”. Het is in mijn ogen een verwijzing naar de monarchvlinder, het symbool van het CIA mind-control-programma.
Ook kunstenaar Damien Hirst gebruikt veel vlinders in zijn werk. Deze symboliek zien we tevens veel terug bij popartiesten. Het lijkt een trademark te zijn van degene die ingewijd zijn via het Monarch MK-Ultraprogramma.
In de overzichtstentoonstelling in het Stedelijk Museum waren twee zeer opmerkelijke kunstwerken die naar mijn mening niet alleen de indruk wekken dat Marcel Wanders in Illuminatikringen verkeert, maar ook in opdracht van hen werkt.
Eén van de ‘autonome’ werken was een serie verstilde video’s van virtuele interieurs. Deze werden in het Stedelijk getoond in de zwarte zone, waar Marcel’s werk met een meer duistere kant te zien was. Een van deze video’s betrof een interieurontwerp van een ondergrondse bunker. De verschillende ruimtes waren ingericht en gedecoreerd met Marcel Wanders’ ontwerpen. Het interieur van de slaapvertrekken en suites hadden de luxe zoals we die ook in vijfsterrenhotels zien. De gedetailleerdheid en omvang van dit project moet een grote hoeveelheid tijd en budget hebben gekost, om deze video te kunnen realiseren.
Het doet vermoeden dat dit project in opdracht is gemaakt van een partij die én beschikt over het vereiste budget én er belang bij heeft. Een ontwerp voor een ondergrondse bunker voor de elite, waarvan er volgens insiders wereldwijd talloze zijn gebouwd. Bunkers met een ongekende luxe om de rijkste en meest machtige mensen voor langere tijd te kunnen huisvesten, in het geval het boven de grond voor hen niet meer veilig is. Voor het moment dat onze wereld vernietigd is. Deze virtuele interieurs roepen bij mij vraagtekens op of dit wel werkelijk autonoom (onbetaald) werk is geweest.
Een ander kunstwerk van Marcel Wanders waarbij bij mij de rillingen over mijn rug liepen was een virtueel interieur van een koninklijke babykamer. In het midden stond onder een enorme schemerlamp een witte, ronde wieg op een verhoogd podium. Een spoor van rood bloed liep als een rode loper naar het wiegje. Op een pilaar naast de wieg stond een roofvogel. In de spiegeling van de panelen op de achtergrond brandde een hellevuur. De hele scene was ongelooflijk onheilspellend. Het deed me denken aan de Satanische traditie om de eerstgeborene in de familie op te offeren.
Bovenstaande voorbeelden zijn uiteraard maar een fractie van Marcel Wanders’ werk en zeker niet representatief. Maar het is evident dat hij in elite kringen verkeert en deze twee werken lijken een afspiegeling van de duistere kant van precies deze groep. Ondanks dat Marcel Wanders ook veel mooie ontwerpen heeft gemaakt, vraag ik me af wat iemand bezielt om dit soort werk te maken. De verwijzingen naar Satanisme en MK-ultra lijken me allesbehalve toevallig.
Damien Hirst
Veel werk van Damien Hirst gaat over de kwetsbaarheid van het leven. Zijn parodie op de farmaceutische industrie, met installaties van pillen en grafische posters van medicijnen, levert vrolijke beelden op, die tegelijkertijd aanzetten tot nadenken welke rol dit in onze wereld speelt. Andere kunstwerken zijn meer luguber, waarbij hij speelt met het thema dood. Damien Hirst werd onder andere bekend door zijn schokkende installaties, waarbij hij in plakjes gezaagde dieren in afzonderlijk vitrines toonde.
Na zijn doorbraak maakte hij een serie schedels die hij bekleedde met diamanten. Een van deze schedels met de titel ‘For the love of God’ zou voor £50 miljoen verkocht zijn. Dat zou het hoogste bedrag zijn dat ooit voor een kunstvoorwerp, van een nog levende kunstenaar betaald is. Damien Hirst verkeert daarmee in de kringen van de machtige en rijke elite.
Erwin Olaf
Erwin Olaf is een van de meest gelauwerde Nederlandse fotografen en zelfs het koninklijk huis liet meerdere malen hun staatsieportretten door hem maken. Ook in zijn oeuvre komen thema’s zoals: SM-bondage, Baphomet-symboliek, perverse seks, griezelclowns en lugubere scenes vaak terug. Zijn werk is veelvuldig bekroond en ook hij kan rekenen op exposities in de grote musea.
Dolores Zorreguietta
Het feit dat Dolores Zorreguietta de halfzus is van koningin Maxima zal ongetwijfeld een rol spelen waarom ze grote tentoonstellingen krijgt. Haar kunst kenmerkt zich door weerzinwekkende bloedende sculpturen, vlees-installaties, kleding gemaakt van bebloede pleisters, tekeningen van verminkte of opgesloten mensen, genetisch gemodificeerde monsters, enzovoort. Haar collectie is één groot horrorkabinet. Het werk roept de vraag op wat er zich in deze familie heeft afgespeeld en van welke gruwelen deze kunstenares in haar jeugd getuige is geweest.
Andres Serrano
Wanneer je naar de lijst van fotoseries kijkt die Andres Serrano heeft gefotografeerd, blijkt dat hij een fascinatie heeft voor lichaamssappen, SM-scenes, sektes, de dood, het mortuarium en martelpraktijken. Hij werd bekend door zijn serie foto’s met lichaamssappen (bloed, sperma, moedermelk en urine) en ‘Immersions’, waarbij hij allerlei religieuze beelden en relikwieën in urine en bloed fotografeerde.
Marina Abramović
De koningin van de Satanische kunst is ongetwijfeld Marina Abramović. Ze maakt performance art, waarbij de creatie en het gebruik van het kunstobject onderdeel is van het kunstwerk. Ze gebruikt daarbij levende modellen of staat zelf model. Veel van haar installaties zijn een referentie naar Satanische offerrituelen en kannibalisme. Ook zij heeft een fascinatie voor lichaamssappen en schildert met bloed. Ze noemt dit Spirit Cooking.
Beelden spreken een duizend woorden en tonen de Satanische invloeden in de kunstwereld. Ben je somber geworden door al deze duistere kunstwerken? Lees dan ook het artikel ‘Deze kunstwerken kunnen je trilling verhogen’.
Bovenstaande lijst van kunstenaars is maar een greep uit een lange lijst van kunstenaars die beïnvloed zijn door, of verkeren in elite Satanische kringen. Het valt op dat juist deze kunstenaars naam maken en hun werk voor hoge prijzen aan de rijke elite kunnen verkopen, terwijl andere kunstenaars niet doorbreken en nauwelijks van hun kunst kunnen bestaan.
Kunst is altijd een afspiegeling van een cultuur en tijdperk. Aangezien een Satanische elite millennia aan de macht is geweest, is het niet vreemd dat zij ook grote invloed hebben gehad op de kunstwereld. Nu er een nieuw tijdperk aanbreekt vraagt dit om andere kunstuitingen. Kunstwerken die de nieuwe wereld reflecteren. Een wereld waarbij we als mens de natuurlijke balans herstellen en we vanuit liefde en onze eigen creatiekracht kunnen opereren.
Het wordt tijd dat we kunstwerken die passen bij deze nieuwe wereld, het podium bieden die het verdient. Vandaar dat we deze kunst onder de aandacht willen brengen. Lees en bekijk bijvoorbeeld de kunstwerken in het artikel ‘Deze kunstwerken kunnen je trilling verhogen’. Ik raad mensen ook aan om te voelen wat het bij ze oproept. Kunst hoeft daarbij niet direct nut te hebben, maar goede kunst zal je beroeren en kan je verheffen.
Ella Ster* | bron: ellaster.nl
Artikelen door mij geschreven mogen alleen 1:1 elders gepubliceerd worden mits de auteur Ella Ster* duidelijk bovenaan of onderaan het artikel staat vermeld. Daarnaast moet er onderaan de vermelding staan: “Bron: www.ellaster.nl”
Wil je reageren?
Je mag hieronder je reactie plaatsen. Reacties worden gemodereerd en het kan enige tijd duren voordat deze online verschijnen. Alleen respectvolle reacties die bijdragen tot een zinvolle discussie worden toegelaten. Hou het wel kort en to-the-point. Maximaal ± 250 woorden.
Door het plaatsen van een reactie onder een artikel laat je bepaalde gegevens achter op ellaster punt nl. Lees in onze privacyverklaring hoe er met je persoonsgegevens wordt omgegaan.
Ontdek meer van Ellaster
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.